تفاوت ویندوز اورجینال با نسخه های کرک شده در چیست

7 4,906

سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان سایت Theways

ویندوز شما اورجینال ھست یا کرک شده؟ویندوز اورجینال فرقش با کرک شده در چیه؟اصلا این دو مورد چه تفاوت ھایی با ھم دارند؟

وقتی ما مثلا میخوایم لپ تاپ بخریم یکی از چیزایی که میپرسیم اینه که آقا این ویندوزش اورجیناله؟ولی در اکثر مواقع از ویندوز ھای کرک شده ھستند استفاده میکنیم.اما تفاوت اینھا در چیه؟و اینکه مایکروسافت از کجا میفھمه که ما ویندوزمون اورجینال ھست یا کرک شده؟

خوب وقتی ما یه نسخه از ویندوز رو میخریم، یک لایسنس به ما داده میشه که در طی مراحل نصب باید اون رو وارد کنیم تا ویندوزمون فعال بشه.از طرفی ھر مادربورد یک شماره منحصر به فرد داره که بھش میگن  UUID(Universal Unique ID) که این لایسنس شما به اون شماره ی مادربوردتون اختصاص داده میشه و مایکروسافت وقتی شما به اینترنت متصل باشین میاد این شناسه و لایسنس شما رو چک میکنه و از اینجا می فھمه که ویندوز شما اورجینال ھست یا خیر.پس اگر از طرفداران قانون کپی رایت ھستید و تمایل به ویندوز اورجینال دارین باید بدونین که اگر مادربورد سیستمتون رو عوض کنید باید یه لایسنس جدید ویندوز ھم خریداری کنید.

حالا ما چه نفعی میبریم از ویندوز اورجینال؟

اولین مورد و به نظر من مھمترین موردی که رعایت نمی کنیم و به نوعی باھاش بیگانه ایم، بحث قانون کپی رایت ھست.در جاھایی که کشورشون تابع قانون کپی رایت ھستند، شما موظف به خرید نرم افزار ھا و محصولات ھستید و در غیر اینصورت شما کاری خلاف قوانین انجام دادید و مجرم شناخته میشید.

مسئله ی بعدی که برای ما ھم بعضی وقتا پیش اومده بحث دریافت بی دردسر آپدیت ھای ویندوز ھست.بعضی ھامون بعضا دچار   Windows Genuine  شدیم و این اتفاق بعد از نصب آپدیت ھای مایکروسافت اتفاق افتاده و ما شناسایی شدیم که ویندوزمون قلابی ھست و دوباره با خیال راحت برداشتیم کرک کردیم.

به طور مثال من الان رو لپ تاپم یه ویندوز اورجینال Seven دارم که حدود ۶ سال هست دارم باهاش کار میکنم و تمام آپدیت ھاشم تا الان بی دردسر نصب کردم و به مشکلی ھم بر نخوردم و این آپدیت ھا اتفاقا خیلی ھم کمکم کردند ولی در ویندوز ھای کرک اگر دقت کنید Automatic update به صورت by Default غیر فعال ھست.!!

مسئله ی بعدی ھم استفاده از پشتیبانی مایکروسافت و رفع راحت تر مشکلاتتون ھست و میتونید از این مزیت ھم استفاده بفرمایید.

حالا ما این ھمه روضه خوندیم تا برسیم به اینکه ویندوز کرک شده چیه!!؟؟

خدمت شما عارضم که ویندوز کرک شده با ویندوز اورجینال ھیچ فرقی نداره.ویندوز کرک شده به جای اون لایسنسی که با ھم صحبت کردیم، میاد با غیر فعال کردن بخش ھای امنیتی ویندوز، ویندوز شما رو با نرم افزار فعال میکنه.برای ھمینه که مایکروسافت میفھمه ما ویندوزمون اورجینال یا نه!چون کلا روش مایکروسافت دور زده میشه!!

به ھر حال ما سال ھاست که داریم از نسخه ھای کرک شده استفاده میکنیم و ارزش واقعی این محصولات و تفاوت این نسخه ھارو درک نکردیم.شاید بیشترین محصولی که براش ھزینه کردیم آنتی ویروسمون باشه و دیدیم که آنتی ویروس اورجینال چه مزیت ھایی نسبت به نسخه ھای کرک شده داره.به ھر حال امیدوارم ما ھم روزی به جایی برسیم که دست در دست مهندس اسحاقی عزیز وارد فروشگاه Microsoft بشیم و بتونیم ویندوز اورجینالمون رو خریداری کنیم.

امیدوارم که این مطلب مورد پسندتون قرار گرفته باشه.

 

نویسنده : مھدی عسکری
منبع : Theways.ir
متفاوت فکر کنید و از انتشار غیر قانونی و بدون ذکر نام منبع و نویسنده خودداری کنید.

7 نظرات
  1. کامران می گوید

    خوب دادش ما چه گناهی کردیم رفتم لپ تاپ متوسط خریدم در امد ۲/۵میلیون بعد میگن یک سایتی ایرانی هست که با ماکرسافت قراداد داره و میندوز برا ایران خوستم یک ویندوز اوجینال۱۰باافیس ۲۰۱۶تک کار بر اونم درامد۲/۳میلیون تومان!!!!حالا بنظرت انصاف ما یک ویندوز هم قیمت یک لپتاپ میان رده روبه بلا باسه😨😨😨😨

  2. محمد می گوید

    والا هر چی شما نوشتی درست اما؟
    گناه ما چیه که به ریال درمیاریم و به دلار خرج میکنیم الان من بخوام یه ویندوز ۱۰ بگیرم میشه ۲۵۰۰۰۰۰ تومن ویژوال استودیو ۲۵۰۰۰۰۰۰ تومنه
    اندازه یه پراید
    اما خارج اینطور نیست کارمند و کارگر ماهانه ۵۰۰۰ دلار حقوق میگیرن و ۲۰ دصدر یک ماهشون رو بدن محصولات ماکروسافت هیچ اشکالی نداره ما ۱۰۰ حقوق رو هم بدیم نمیشه
    البته اینارو ماکروسافت میدونه و بنظرم تو این شرایط مجبوریم………

  3. Amir می گوید

    سلام خسته نباشید، من ویندوز اورجینال دارم اگر بخوام بازی یا برنامه های کرکی بریزم مشکل ساز است و اینک اگر انتی ویروسمو غیر فعال کنم ولی اپدیت ویندوزمو انجام بدم بازم مشکل ساز است . ممنون میشم کمکم کنید.

    1. مهدی عسکری می گوید

      سلام دوست عزیز
      نه مشکلی پیش نمیاد اگر برنامه های کرک شده بریزید و اینکه روش معمول برای نصب برنامه های کرک شده این هست که هم اینترنت رو Disable کنید و هم آنتی ویروستون رو غیر فعال کنید.
      مطلب بعدی اینکه آپدیت شدن ویندوز و در حال اجرا بودن آنتی ویروس خللی در کار هم ایجاد نمیکنند و میتونید با هم دیگه استفاده کنید.

  4. امیر فرشباف می گوید

    من میتونم اکانت مایکروسافتی که تو ویندوز کرکی استفاده میکردم رو تو ویندوز اورجینال استفاده کنم؟

    1. امیر فرشباف می گوید

      خواهشا جواب بدید خیلی درگیرشم

      1. مهدی عسکری می گوید

        سلام دوست عزیز
        دیرکرد من رو ببخشید
        بله میتونید از اکانت استفاده کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.