راه اندازی KMS Server در شبکه داخلی با امکان فعال سازی خودکار

چه طور KMS Server ای راه اندازی کنیم تا بعد از نصب ویندوز به صورت خودکار فعال سازی رو انجام بده!

1,227

سلام به دوستان دنبال کننده وب سایت TheWays

در این مقاله قصد دارم نحوه راه اندازی KMS Server رو برای فعال سازی خودکار ویندوز و نرم افزار آفیس رو درون شبکه آموزش بدم. البته با تشکر از دوست عزیر آقای سعید خلیفی که این ترفند رو از ایشون یاد گرفتم.!

اگر منابع کافی در اختیار دارید یک سرور مستقل برای این کار در نظر بگیرید ، اما اگه با توجه به حجم پائین استفاده از منابع در این سرویس ، علاقه ای به این کار ندارید می تونید روی یکی از سرور های موجود در شبکه مثل File Server یا DHCP Server و امثال اون ها که Up time بالا داره ، این سرویس رو اجرا کنید. البته که توصیه میشه روی سیستم مستقل راه اندازی و اجرا بشه.

ابتدا نرم افزار Microsoft Toolkit رو ، بر روی سرور مد نظرمون اجرا و بر روی آیکن ویندوز در قسمت پائین پنجره کلیک می کنیم. البته به خاطر ماهیت عملکرد این نرم افزار امکان بلاک شدن اون در آنتی ویروس سیستم هست و باید اجازه اجرا شدن به اون رو بدید. همچنین .NET Framework نسخه ۴ رو برای اجرا نیاز داره.

در پنجره جدید به تب Activation رفته از قسمت Tool و از لیست کشویی KMS Server Service را انتخاب می کنیم و بر روی دکمه Install کلیک می کنیم تا پروسه نصب انجام بشه. با مشاهده عبارت مشخص شده در ۴ پنجره را می بندیم.

تا اینجا سرویس ما با موفقیت راه اندازی شده و با روش زیر به صورت دستی و روی سیستم مد نظرمون می تونیم با دستور های زیر فعال سازی رو انجام بدیم. البته یادمون نره که باید CMD رو به صورت Run as administrator باید اجرا کنیم و دستورهای زیر رو به ترتیب وارد و Enter کنیم همچنین این سرویس به صورت پیش فرض از پورت ۱۶۸۸ استفاده می کنه و باید اجازه عبور ترافیک اون رو در فایروال بدیم:

slmgr /skms file-1.TheWays.ir

slmgr /ato

لازم به ذکره در خط اول و به جای عبارت هایلایت شده باید آدرس FQDN سرور KMS رو باید بزنیم.

البته ما می خواهیم به صورت خودکار فعال سازی ویندوز و آفیس در شبکه ما اتفاق بیوفته و برای این منظور به سراغ DNS Server می ریم و یک رکورد از نوع SRV در مسیر زیر و به شکل گفته شده می سازیم:

اطلاعات گفته شده را قسمت های مشخص شده وارد می کنیم و بر روی OK کلیک می کنیم تا رکورد مد نظر ما ساخته شود:

Service: _VLMCS

Protocol: _tcp

Port number: 1688

Host offering this service: FQDN Name of KMS Server

خب کار تمومه!

اگه تمام مراحل رو به درستی انجام داده باشیم ، از این بعد تو شبکه داخلی مون ، هر سیستم یا نرم افزار آفیس که نیاز به فعال سازی داشته باشه به صورت خودکار به KMS Server ما وصل میشه و فعال سازی به صورت خودکار اتفاق میوفته!

اگه نیاز باشه تا تغییراتی در تنظیمات KMS Server بدیم کافیه در KMS Server مون  Microsoft Toolkit رو اجرا و به قسمت تنظیمات مراجعه کنیم تا در تب های مختلف تنظیماتی رو که نیاز داریم انجام بدیم:

امیدوارم از این آموزش استفاده کافی رو ببرید و خوشحال می شم نظراتتون رو برام ارسال کنید.

موفق و پیروز باشید!

نظرات بسته شده است.